نشست بصیرتی بسیجیان در کدکن با موضوع آشنایی با مکتب ائمه معصومین

هادی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج تربت‌حیدریه گفت: ائمه معصومین در دوران های مختلف برای نجات و بقای اسلام شاگردانی تربیت کردند که مجاهدت در راه خدا را برترین هدف خود انتخاب کرده بودند.
کد خبر: ۹۵۹۸۱۵۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت‌حیدریه، حجت‌الاسلام صبا در نشست بصیرتی بسیجیان حوزه مقاومت بسیج کربلای کدکن اظهار کرد: امام صادق علیه‌السلام در دورانی که فرهنگ دینی مردم رو به انحطاط رفته بود و جامعه اسلامی از مکتب الهی اسلام فاصله گرفته بودند، مکتب علمی راه‌اندازی کرد و ازآن‌جهت به مجاهدت پرداخت که ثمرهٔ آن مجاهدات علمی حضرت، تربیت چهارهزار دانشمند در علوم مختلف بود.

 وی در ادامه افزود: شاگردان این امام بزرگوار هر کدام در حرفه‌ای مشغول به کار بودند، یکی بزاز بود و یکی روغن‌فروش، اما از کسب علوم دینی دریغ نمی‌کردند.

 صبا بیان کرد: از امام صادق علیه‌السلام پرسیدند: شخصی هست که کلام شما اهل‌بیت را به مردم می‌آموزد و شخصی هست دائماً در حال عبادت است، فضیلت کدام‌یک بیشتر است؟ حضرت فرمود: شخصی که معارف ما را به دیگران می‌آموزد، فضیلتش از هزار عابد بیشتر است.

 وی با نقل روایتی از امام رضا علیه‌السلام اعلام کرد: خدا رحمت کند بنده‌ای را که امر ما اهل‌بیت علیهم‌السلام را احیا کند. در مقابل از امام پرسیدند، چگونه امر شما را زنده کند؟ امام فرمود: علوم ما را یاد بگیرد و به دیگران بیاموزد که اگر مردم زیبایی‌های معارف ما را بدانند از ما پیروی می‌کنند.

 هادی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج تربت‌حیدریه عنوان کرد: در اوایل انقلاب امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را باهدف حرکت در مسیر رساندن معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام به آیندگان به نام قدس مزین کردند.

 وی ادامه داد: حالا می‌بینیم ظلم‌ستیزی اهل‌بیت علیهم‌السلام به جامعه نخبگانی دانشجویان در آمریکا و دیگر کشورهای غربی رسیده است و آنها در حمایت از مظلومان غزه به پا خواسته‌اند. این اتفاقات از کلام ائمه اطهار علیهم‌السلام سرچشمه می‌گیرد. اما جالب است که تجمعات مسالمت‌آمیز دانشجویان در آمریکا به اغتشاش تعبیر می‌شود و با خشونت با آنها برخورد می‌کنند؛ اما آشوب‌هایی که در ایران به راه انداختند را آمریکایی‌ها اعتراض می‌نامند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار